Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

KI Grants Office tipsar om aktuella utlysningar
KI Grants Office tipsar om aktuella utlysningar
KI Grants Office tipsar om aktuella anslag
Målgrupp: Medarbetare
Pradeepa Pushparaj skrev sin avhandling vid institutionen för mikrobiologi, tumör- och cellbiologi vid Karolinska Institutet. Hon tilldelas Sven Gards stipendium för bästa avhandling i virologi år 2023.
Tips från KI Grants Office om aktuella utlysningar
Målgrupp: Medarbetare
Alexandra Argyriou, doktorand vid institutionen för medicin, Solna, samt Mireia Cruz De los Santos, doktorand vid institutionen för onkologi och patologi, får Cilla Weigelts stipendium för framstående forskning rörande molekylära mekanismer inom sällsynta och underbehandlade sjukdomar. Stipendierna på 50 000 kronor vardera, delades ut den 13 november.
Nyheter
Karolinska Institutet disponerar medel ur ett stort antal stiftelser och från donationer. Ur dessa utdelas forsknings- och resebidrag.
Målgrupp: Medarbetare
Kommittén för forskning på Karolinska Institutet har beslutat att årets Jonas Söderquist stipendium för grundforskning inom virologi och immunologi ska tilldelas Tessa Campbell, Benedikt Strunz och Takuya Sekine vid Institutionen för medicin, Huddinge.
Nyheter
Tolv internationella masterstudenter från tio länder mottog Karolinska Institutets globala stipendium under ceremoni i Aula Medica.
Målgrupp: Medarbetare
Forskare med projekt inriktade mot mag-tarm- och leversjukdomar får i år 2023 dela på totalt 1.25 miljoner kronor i anslag från Mag-Tarmfonden. Ett av de tre största anslagen på 250 000 kronor går till Magnus Holmer vid Karolinska Institutet.
Målgrupp: Medarbetare
Katie Healy vid institutionen för odontologi och Sebastian Ols vid institutionen för medicin, Solna, tilldelas Sven Gards stipendium för bästa avhandlingarna i virologi år 2022.
Nyheter
Kommittén för forskning på Karolinska Institutet har beslutat att årets Jonas Söderquist stipendium för grundforskning inom virologi och immunologi ska tilldelas Quirin Hammer på Institutionen för medicin, Huddinge (MedH) och Daniel Sheward, Institutionen för mikrobiologi, tumör- och cellbiologi (MTC).
Målgrupp: Medarbetare
Michael är doktorand vid sektionen för neurogeriatrik, NVS. Han får stipendiet med motiveringen “För viljan att forska i förvirring Och strävan att förmedla värme i vården“.
Nyheter
2019 års stipendiat i Stefan Plantmans Minnesfond är med. dr. Tobias Karlsson. Han är verksam som forskare och lärare vid institutionen för neurovetenskap.
Nyheter
The Brain & Behavior Research Foundation tilldelar sedan 1987 olika typer av forskningsbidrag.
KI webbförvaltning
2023-06-09