Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

Masterprogrammet är ett samarbete mellan Karolinska Institutet, Universidad de Oviedo i Spanien och University of Nicosia på Cypern.
Nyheter
Programmet ges i samarbete mellan universiteten i alliansen Stockholm trio; Karolinska Institutet, Kung. Tekniska högskolan och Stockholms universitet och är det första med kombinationen biostatistik och datavetenskap i Norden.
Nyheter
Tolv internationella masterstudenter från tio länder mottog Karolinska Institutets globala stipendium under ceremoni i Aula Medica.
Nyheter
Det började med ett sms tidigt på morgonen. Några timmar senare satt han på ett plan till Marocko, läste de första rapporterna och försökte påbörja en sekundär dataanalys av situationen. Inom 48 timmar efter jordbävningen befann han sig i den värst drabbade regionen. Han hade knappt kommit tillbaka från det uppdraget när han blev ombedd att åka till Libyen och göra om samma sak igen, den här gången i en kraftigt översvämmad stad.
Nyheter
Under höstterminen har universitetsbiblioteket haft förmånen att kunna bjuda in en extern föreläsare för att diskutera ämnet "patent och publicering".
Målgrupp: Medarbetare
KI:s enda Erasmus Mundus Masterprogram, Public Health in Disasters (Folkhälsa i katastrofer), kommer att fortsätta, efter att samarbetsavtalet mellan de tre partnerna som driver programmet, KI, Universidad de Oviedo och the University of Nicosia, förnyats. Kursledarna ser fram emot att fortsätta ge studenter de senaste verktygen för att arbeta med folkhälsa i katastrofer, samt forska inom området. Med den nya utformningen av programmet kommer dessutom samtliga studenter att komma till KI.
Nyheter
Nu utökar KI det internationella programutbudet med ett nytt internationellt masterprogram i biostatistik och datavetenskap. Programmet ges i samarbete mellan Karolinska Institutet, Kung. Tekniska högskolan och Stockholms universitet.
Målgrupp: Medarbetare
Stort grattis Samer Yammine vid Insititutionen för lärande, informatik, management och etik (LIME), som kammade hem priset 'årets manliga entreprenörskapsutbildare' en utmärkelse som ingår i The Triple E Awards.
Nyheter
Stort grattis till alla våra nyantagna master- och magisterstudenter vid KI.
Nyheter
Elva utomeuropeiska mastersstudenter mottog Karolinska Institutets globala masterstipendier vid en årlig ceremoni i Aula Medica.
Nyheter
Virtuell labbundervisning kan tillgodose olika typer av inlärningsförmågor hos studenter och erbjuda en mängd olika tekniker som kanske inte är möjliga att undervisa i/lära sig under en campuskurs. Karolinska Institutet, genom Biomedicinprogrammen, samordnar den virtuella laboratorieutbildningsmodulen i ett nytt Erasmus+-projekt som fokuserar på virtuell/online praktisk utbildning.
Nyheter
Studenterna på 2021/2022-års Erasmus Mundus masterprogram Public Health in Disasters ska snart avsluta sin tid i Sverige och resa vidare. Vi pratade med Rickkye Gan och Collins Santhanasamy om vad som fick de intresserade av programmet, vad de lärt sig och vad de tar med sig från sin tid i Sverige.
Nyheter
För åttonde året i rad delades KI:s global master’s scholarship ut till internationella studenter som läser KI:s masterprogram.
KI webbförvaltning
2023-06-09