Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

Karolinska Institutet (KI) tecknar ett avtal om samverkan med Huddinge kommun – det ska fokusera på jämlik hälsa och prevention för ett hälsosamt liv. Tisdagen den 25 oktober skrev KI:s rektor Ole Petter Ottersen och Huddinges kommundirektör Camilla Broo under avtalet.
Nyheter
Styrelsen för Karolinska Institutets holdingbolag, KI Holding AB, har utsett Johan Weigelt till ny verkställande direktör. KI Holding är det moderbolag som skapar förutsättningar för Karolinska Institutet att agera kommersiellt samt att investera i Life Science-bolags tidiga skeden.
Nyheter
A Working Lab utvidgar sin verksamhet med en nod för co-working och delade laboratoriemiljöer vid Alfred Nobels Allé 10, som planeras att öppna våren 2022. Här ska studenter, forskare och universitetets medarbetare kunna mötas och hitta samarbetsformer för innovationer inom life science.
Nyheter
I maj öppnar en ny så kallad co-workingmiljö på Nanna Svartz väg 4 i Solna, en byggnad som fått namnet A Working Lab Innomedicum. Här ska forskare, studenter och företag kunna mötas i campusmiljö och hitta samarbetsformer för innovationer inom life science.
KI webbförvaltning
2023-06-09