Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

Under vecka 17 skickas VFU-enkäten ut till alla studenter. I enkäten ombeds de värdera kvaliteten på sin verksamhetsförlagda utbildning och svaren är viktiga för fortsatt utveckling. Påminn gärna studenter att besvara enkäten!
Målgrupp: Medarbetare
Den 1 april 2024 övergår KI till digital examen. Det innebär att alla examensbevis som utfärdas efter 1 april kommer att vara digitala och inte längre skrivas ut på papper och skickas med post.
Nyheter
Nu finns en webbaserad utbildning för studenter som är eller vill veta mer om uppdraget som studentrepresentant.
Nyheter
En gemensam webbportal med samlad information och aktiviteter från Sveriges alla universitets studenthälsor har nyligen lanserats. På studenthälsa.se ges tips och råd till studenter för att må bättre och nå ett mer hållbart studentliv.
Nyheter
Tentamensservice håller sommarstängt från midsommar till och med 31 juli 2023.
Glad sommar önskar Lina, Stefan och Lotta
Målgrupp: Medarbetare
KI arbetar med att ta fram en språkpolicy för lärosätet och vi behöver dig som vill ingå i en referensgrupp.
Målgrupp: Medarbetare
Alla Ladok-användare behöver uppgradera sina användarkonton (KI-ID) till en högre tillitsnivå innan den 1 juli för fortsatt åtkomst.
Målgrupp: Medarbetare
Den 29 maj meddelade regeringen att högskolor och universitet från och med den 15 juni kan gå tillbaka till campusförlagd undervisning. De rekommendationer som Folkhälsomyndigheten utfärdar för att begränsa smittspridningen gäller för verksamheten på lärosätena som för samhället i övrigt och ställer krav på att planeringen av återgången till campusförlagd undervisning sker på ett ansvarsfullt sätt.
Målgrupp: Medarbetare
För att underlätta planeringen för både lärare och studenter har kommittén för utbildning beslutat att undervisning på grundnivå och avancerad nivå kommer ske på distans resten av vårterminen.
Nyheter
Under den rådande pandemin är det många som vill engagera sig inom vården, inte minst studenter från Karolinska Institutet (KI). I samråd med regionen tar KI kontinuerligt fram lösningar som möjliggör för studenter att både arbeta i vården och samtidigt fullfölja sina studier.
Nyheter
Karolinska institutet satsar på att rekrytera fler studenter från USA till våra globala masterprogram. Resan görs i samarbete med KI:s samarbetspartner DIS - Study Abroad in Scandinaiva, som är ett starkt varumärke hos amerikanska studenter som är intresserade av att studera i Skandinavien.
KI webbförvaltning
2023-06-09