Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

För att underlätta nya och befintliga kontakter mellan forskare och doktorander samt öka forskningssamarbetet med the University of Edinburgh utlyser KIs internationaliseringsnämnd bidrag för labbesök för doktorander och postdoks.
Målgrupp: Medarbetare
För att underlätta nya och befintliga kontakter mellan forskare och doktorander samt öka forskningssamarbetet med Imperial College London utlyser KIs internationaliseringsnämnd bidrag för labbesök för doktorander.

Målgrupp: Medarbetare
Är du masterstudent eller doktorand inom (bio)medicin, farmakologi, bioteknik eller biovetenskap vid KI? Vill du ta itu med de globala utmaningarna som infektionssjukdomar utgör?

Målgrupp: Medarbetare
Hallå där Federico Triolo! Du har skrivit en avhandling med titeln "Depression and chronic diseases in old age: understanding their interplay for better health" och disputerar den 25 oktober 2023. Kan du berätta lite mer om vad den handlar om?
Nyheter
Hallå där Xin Xia! Du har skrivit avhandlingen med titeln “Cardiovascular Health, Orthostatic Hypotension, and Cognitive Aging” och disputerar den 20 oktober 2023. Kan du berätta lite mer?
Nyheter
För att underlätta nya och befintliga kontakter mellan forskare och doktorander samt öka forskningssamarbetet med the Univeristy of Edinburgh utlyser KIs internationaliseringsnämnd resebidrag för labbesök för postdoktorer och doktorander.
Målgrupp: Medarbetare
För att underlätta nya och befintliga kontakter mellan forskare och doktorander samt öka forskningssamarbetet med Imperial College London utlyser KIs internationaliseringsnämnd resebidrag för labbesök för doktorander.
Målgrupp: Medarbetare
För att underlätta nya och befintliga kontakter mellan forskare och doktorander samt öka forskningssamarbetet med King's College London utlyser KIs internationaliseringsnämnd resebidrag för labbesök för doktorander.
Målgrupp: Medarbetare
För att underlätta nya och befintliga kontakter mellan forskare och doktorander samt öka forskningssamarbetet med the University of Tokyo utlyser KIs internationaliseringsnämnd resebidrag för labbesök för doktorander.
Målgrupp: Medarbetare
I Nobelprismuseets skolprogram Forskarglädje får du som forskare möjlighet att möta mellanstadieelever via Teams. Var med och väck deras nyfikenhet och ge kunskap om vad forskning handlar om.
Målgrupp: Medarbetare
Under höstterminen har universitetsbiblioteket haft förmånen att kunna bjuda in en extern föreläsare för att diskutera ämnet "patent och publicering".
Målgrupp: Medarbetare
Hallå där Yuanjing Li, doktorand vid institutionen för neurobiologi, vårdvetenskap och samhälle, avdelningen för Aging Research Center! Du har skrivit en avhandling med titeln “Cardiovascular health and brain aging: a population-based MRI study" och disputerar den 6 september 2023. Kan du berätta lite mer om vad det handlar om?
Nyheter
Hallå där Jing Wu! Du har skrivit en avhandling med titeln “Ambient Air Pollution and Transportation Noise: How They Affect Mental Health in Older Adults” och disputerar den 1 juni 2023. Kan du berätta lite mer?
Nyheter
Den 12 maj samlades fler än 850 personer vid Stockholms stadshus för att fira Karolinska Institutet 152 nyblivna doktorer och hedersdoktorer Wilhelmina Hoffman och Fredrik Lundberg.
Nyheter
SRP Diabetes organiserar en ny webinarie serie - "Diabetes Fridays" med internationellt erkända forskare inom området diabetes och metabolism, ofta kombinerat med en presentation av en intern forskare från KI eller UmU inom ett liknande forskningsområde.
Nyheter
Karolinska Institutets gemensamma examensenkät för samtliga 37 utbildningsprogram på grundnivå och avancerad nivå har nu genomförts för tredje året. Enkäten genomförs två gånger per år, för de programmen med examen i januari respektive juni. Svarsfrekvensen för de svenska programmen var 51 % och 71 % för de internationella. Antalet studenter som besvarade enkäten var totalt 1023.
KI webbförvaltning
2023-06-09