Publicerad: 2024-09-13 13:40 | Uppdaterad: 2024-09-17 17:57

Sök till DATAETHICS Winter School 2024

DATAETHICS Winter School 2024: Ethical, social and legal considerations of Biomedical Big Data (BBD) handling ‘Big Data Divide’ and governance of BBD Platforms.

DATAETHICS Winter School 2024
DATAETHICS Winter School 2024 Foto: N/A

Är du student eller doktorand inom medicin, biomedicin och livsvetenskap vid KI? Vill du lära dig mer om och diskutera de etiska dimensionerna av att hantera stora datamängder? Sök till denna vinterkurs så får du chansen att utforska de kritiska frågorna och innovativa lösningarna som formar framtiden för biomedicinsk forskning.

5-dagars kurs i Österrike

Kursen i Obergurgl och Innsbruck kombinerar föreläsningar och aktiviteter om etiska, sociala och juridiska aspekter av digitalisering och datadriven utveckling inom Biomedical Big Data (BBD). Du får lyssna på experter inom datakurering, integritet, etik och biomedicin, samt nätverka med studenter och experter från nätverket Eurolife och industrin.

Efter avslutad kurs får du ett intyg och en elektronisk DATAETHICS Open Badge.

DATUM: 15-20 december 2024
PLATS: Obergurgl och Innsbruck i Österrike
PROGRAM: Se DATAETHICS webbplats
UNDERVISNINGSSPRÅK: Engelska
SISTA ANSÖKNINGSDAG: 4 oktober 2024 kl. 17:00 (CEST)
MÅLGRUPP: Kandidat- och masterstudenter samt doktorander inom medicin, biomedicin och livsvetenskap.

Mer information om kursen och ansökan hittar du på DATAETHICS webbplats.

Eurolife DATAETHICS Winter School-stipendiet täcker deltagaravgiften och boende för 3 deltagare från Karolinska Institutet, samt transport från Obergurgl till Innsbruck för konferensen den 19 december 2024. Observera att resekostnader till och från Innsbruck inte täcks utan du måste själv bekosta din resa.

Eurolifes och DATAETHICS kurser fokuserar på etiska aspekter vid hantering av stora datamängder inom (bio)medicin.

Profile image

Anna Dahlerus