Publicerad: 2024-10-02 10:30 | Uppdaterad: 2024-10-02 10:31

Intresseanmälan till kurs: Human Organoids: Model Systems for Human Biology and Medicine

Är du doktorand vid KI med inriktning mot genetik och genomik, neurovetenskap, biomedicin, bioteknik eller fysiologi? Vill du fördjupa dig i de senaste framstegen inom stamceller, iPSC-karakterisering och 3D-organoidteknik?

Anmäl ditt intresse till denna kortkurs som planeras att ges som ett Erasmus+ blandat intensivprogram (BIP)i Barcelona! Kursen kombinerar virtuell undervisning innan med en vecka av praktisk laboratorieträning i iPSC-odlingstekniker, karakterisering och 3D-organoiddifferentiering.

Kursen arrangeras gemensamt av University of Barcelona (Spanien), University of Vilnius (Litauen), University of Montpellier (Frankrike) och Karolinska Institutet.

Varför ska du delta? Du får möjlighet att:

• Lära dig av experter: Interagera med ledande experter inom området.
  • Möjlighet till samarbete: Arbeta tillsammans med studenter från olika universitet.
  • Få praktisk erfarenhet: Få praktiska laboratoriefärdigheter.
  • Uppleva Barcelona: Upplev Barcelonas livliga kultur.

Datum: 3-9 juli 2025 (kursen inleds med en virtuell kurs i juni 2025)
Plats: University of Barcelona, Spanien
Program: Meddelas senare
Undervisningsspråk: Engelska
Målgrupp: Doktorander inom genetik och genomik, neurovetenskap, biomedicin, bioteknik och fysiologi

Om kursen beviljas finansiering från Erasmus+ och erbjuds som planerat, kommer du som antas att kunna söka Erasmusstipendium för den fysiska mobiliteten (79 euro per dag).

Är du intresserad av kursen kontakta Jose Inzunza, Institutionen för laboratoriemedicin så snart som möjligt för att anmäla ditt intresse.

Profile image

Jose Inzunza