Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

För dig som har handledningsuppdrag eller är involverad studerandeprocessen under VIL/VFU finns korta kurser inom högskolepedagogik: Stepping stone-kurser. Nu kan du anmäla dig till höstens kurser.
Målgrupp: Medarbetare
Under vecka 17 skickas VFU-enkäten ut till alla studenter. I enkäten ombeds de värdera kvaliteten på sin verksamhetsförlagda utbildning och svaren är viktiga för fortsatt utveckling. Påminn gärna studenter att besvara enkäten!
Målgrupp: Medarbetare
Nu finns en ny handbok om interprofessionellt lärande (IPL) för alla medarbetare inom hälso- och sjukvården. Handboken kan användas för vägledning, både i dagligt arbete och i möten med studenter.
Målgrupp: Medarbetare
KLOK-priset delas ut till en verksamhet där gott ledarskap och en organisation med lärande i fokus främjar den verksamhetsförlagda utbildningen (VFU). Nu är nomineringen till 2024 års pris öppen!
Målgrupp: Medarbetare
Kursen KlinSim pedagogik är för dig som är involverad i simulerings- och färdighetsträning eller andra former av undervisning. I vår arrangeras två kurser som har platser kvar.
Målgrupp: Medarbetare
Under våren ordnas flera workshops om peer learning och IPL (interprofessionellt lärande), för alla som arbetar där studenter utbildas.
Målgrupp: Medarbetare
Under våren 2024 fortsätter vi att erbjuda kurstillfällen om teambaserat lärande (TBL). Kurserna ges på introduktion- och fördjupningsnivå, som att skapa appliceringsuppgifter.
Målgrupp: Medarbetare
Under hösten har en pilot genomförts med en introduktionskurs för handledning i VIL/VFU specifikt för kommunens handledare. Det har fallit väl ut och nu planeras fler kurser.
Målgrupp: Medarbetare
För dig som är lärare, klinisk handledare eller involverad i utbildning finns flera kurser där du får utveckla och fördjupa din pedagogiska kompetens. Här kan du läsa mer om några av kurserna som ges våren 2024.
Målgrupp: Medarbetare
Introduktion till handledning i verksamhetsintegrerat lärande (VIL) vänder sig till alla medarbetare som möter och handleder studenter inom hälso- och sjukvården. Nu har kursen uppdaterats.
Målgrupp: Medarbetare
På Lärardagen 27 september fokuserar vi på hur vi hanterar omgivningens konstanta förändring och fortfarande kan erbjuda världens främsta utbildningar inom hälso- och sjukvård och medicin. Dagen vänder sig till dig som undervisar på KI eller är involverad i utbildningsfrågor. Nu kan du anmäla dig!
Målgrupp: Medarbetare
För dig som är lärare, klinisk handledare eller involverad i utbildning finns kurser och workshops inom olika områden och på flera nivåer, för att utveckla din pedagogiska kompetens. Antalet platser är begränsade, men det finns fortfarande möjlighet att ansöka till vissa kurser som ges i höst.
Målgrupp: Medarbetare
Vad innebär kontinuerligt lärande för oss på KI och hur kan det se ut i praktiken? Det fokuserade 170 deltagare på under två dagar på KI:s Utbildningskongress. En kongress som genomsyrades av möten, inspiration och utbyte av kunskap och erfarenheter inom området. På kongressen lanserades också KI:s pedagogiska grundsyn.
Målgrupp: Medarbetare
AKA-gruppen (adjungerad klinisk adjunkt) inom Biomedicinska analytikerprogrammet laboratoriemedicin har tilldelats pris för sitt ledarskap och arbete som skapat förutsättningar för hög kvalitet i verksamhetsintegrerat lärande (VIL).
KI webbförvaltning
2023-06-09