Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

Här sammanfattar Karolinska Institutets presstjänst KI:s synlighet i svenska och internationella medier.
Målgrupp: Medarbetare
Här sammanfattar KI:s presstjänst medieuppmärksamhet kring KI och personer verksamma vid KI.
Målgrupp: Medarbetare
En dag om året går Karolinska Institutets namn ett medialt varv runt jorden, eller kanske flera. Här är ett axplock (uppskattningsvis nån promille) av de medier här hemma och internationellt som uppmärksammat tillkännagivandet av Nobelpriset i fysiologi eller medicin 2023.
Målgrupp: Medarbetare
KI i medierna är alltid ett urval av mediala exponering där KI eller personer med koppling till KI förekommit. En sammanfattning som täcker sex veckor bär i högre grad än vanligt karaktären av urval.
Målgrupp: Medarbetare
Det här är vårens sista KI i medierna, medierapporten återkommer i augusti. Glad sommar tillönskas från KI:s presstjänst!
Målgrupp: Medarbetare
Här sammanfattar KI:s presstjänst KI:s medverkan i internationell och svensk media.
Målgrupp: Medarbetare
Det här är presstjänstens löpande översikt av KI-relaterad medieexponering. Den baseras på medierapporter som inte alltid är heltäckande. Om du som KI-företrädare medverkat i mediala sammanhang får du gärna tipsa på pressinfo@ki.se.
Målgrupp: Medarbetare
KI:s presstjänst sammanfattar varje vecka KI i internationell och svensk media. Här är KI i medierna den 25-31 mars 2019.
KI webbförvaltning
2023-06-09