Publicerad: 2017-05-30 02:08 | Uppdaterad: 2017-05-31 14:17

Träningsvärk på schemat för doktorander vid NVS

NVS doktorandråd arrangerade tillsammans med BASE gym den 23 maj en halvdag för att främja fysisk aktivitet och informera om de stora möjligheter som finns för studenter och anställda vid Karolinska Institutet genom BASE gym, Campus Flemingsberg.

Doktorander vid NVS instruerades av och tränade med instruktörerna vid friskvården i metoden MovNat och marklyft under förmiddagen. Dagen genererade ny kunskaper avseende teknik, insikter om kroppens begränsningar likväl som möjligheter, samt en hel del träningsvärk.

– Doktorandrådet vill understryka vikten av att hitta någon form av fysisk aktivitet som känns lustfylld för att skapa en regelbunden vana i vårt annars många gånger stillasittande arbete. Just det kan BASE vara en plattform för och hjälpa till med. Det ger dessutom en naturlig paus i arbetet och en möjlighet att rensa hjärnan, och sist men inte minst så är det otroligt kul, säger Emelie Karlsson, en av två vice ordföranden i NVS:s doktorandråd och doktorand vid sektionen för fysioterapi.