Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

Att kunna se den förändring man verkar för, möjligheten att göra skillnad i studenternas liv och att träffa nya människor. Det är vad KI-studenten Manojj Dhinakaran uppskattar mest med att vara studentrepresentant.
Nyheter
Karolinska Institutet inbjuder nu intresserade studentsammanslutningar att söka ställning som studentkår vid Karolinska Institutet för perioden 1 januari 2025 till 31 december 2027.
Nyheter
Hösten 2022 hade KI-studenter möjlighet att svara på en enkät om sina upplevelser av och risker för diskriminering och trakasserier. Resultatet pekar mot att det behövs mer kunskap och främjande åtgärder kopplat till bristande tillgänglighet, diskriminering och trakasserier i studiemiljön. Detta gäller i synnerhet etnisk tillhörighet och kön i samband med VFU/VIL. KI jobbar nu med att stärka sitt arbete med lika villkor för alla studenter.
Nyheter
350 kardemummabullar gick åt när KI:s nya rektor Annika Östman Wernerson och studentkårerna bjöd in studenterna till fika för att uppmuntra en nära dialog med ledningen.
KI webbförvaltning
2023-06-09