Publicerad: 2016-10-04 10:01 | Uppdaterad: 2016-10-06 14:48

Postdoktorer vid KI får del av SSMF:s stipendier 2016

Sjutton forskningsstipendier inom medicin delas ut till Karolinska Institutet av Svenska sällskapet för medicinsk forskning, SSMF, 2016. Sammanlagt får 37 postdoktorer vid sex svenska universitet del av 127 miljoner kronor.

– För en fortsatt framgångsrik forskarkarriär är en postdoktoral utbildning helt nödvändig. Genom ett stipendium från SSMF ges möjlighet till att inte bara skaffa sig viktiga erfarenheter i en ny forskningsmiljö utan också att etablera ett eget nätverk för fortsatta samarbeten, säger professor Mats Ulfendahl, ordförande i SSMF, i ett pressmeddelande.

De postdoktorer vid Karolinska Institutet som tilldelas det tvååriga stipendiet är Alexandra Alvarsson, Julie Bianchi, Carl Björkholm, Karin Blomqvist, Marcus Buggert, Jorge Correia, Hanna Eriksson, Tobias Granberg, Petra Groth, Olena Gruzieva, Marketa Kaucka Petersen, Jacob Kjell, Filip Mundt, Cecilia Nordfors, Vasilios Zachariadis, Xiaolu Zhang och Galina Zheleznyakova.