Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

Elin Törnqvist och Maxine Waters är Medicinska Föreningens respektive Odontologiska Föreningens nya ordförande. Vi passade på att ställa några frågor till dem en månad in i arbetet.
Nyheter
350 kardemummabullar gick åt när KI:s nya rektor Annika Östman Wernerson och studentkårerna bjöd in studenterna till fika för att uppmuntra en nära dialog med ledningen.
Nyheter
Ny termin innebär nya planer för studentkårerna vid Karolinska Institutet. Fokus kommer bland annat vara att renovera lokalerna, expandera mottagningsverksamheten och fortsätta arbetet att få medlemmarna att känna sig hemma.
Nyheter
Stockholm levde upp när regnbågsflaggorna åter vajade i vinden och Prideparaden svepte genom staden. Under Prideveckan i början av augusti hissades regnbågsflaggan över campus och Karolinska Institutet deltog i paraden tillsammans med flera andra lärosäten under Academic Prides flagg.
Nyheter
Den 29 maj meddelade regeringen att högskolor och universitet från och med den 15 juni kan gå tillbaka till campusförlagd undervisning. De rekommendationer som Folkhälsomyndigheten utfärdar för att begränsa smittspridningen gäller för verksamheten på lärosätena som för samhället i övrigt och ställer krav på att planeringen av återgången till campusförlagd undervisning sker på ett ansvarsfullt sätt.
Målgrupp: Medarbetare
KI webbförvaltning