Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

KI och Makerere University i Uganda har arbetat tillsammans i över 20 år. Idag tillhandahåller centret verktyg, resurser och utbildning för forskare, studenter, yrkesverksamma och beslutsfattare globalt.
Målgrupp: Medarbetare
Torsdagen den 14 mars arrangerades det fjärde policy labet i ordningen sedan starten i oktober 2023. Deltagarna fick följa med på den resa en statlig utredning tar, samt diskutera när och hur det passar bäst att man som forskare kommer med inspel. Det blev en lärorik stund där alla fick möjlighet att dela med sig av erfarenheter, ställa frågor och dra nytta av kompetens inom området, från både inom och utanför KI.
Nyheter
I februari besökte prorektor Martin Bergö Makerere University i Uganda, en långvarig partner till Karolinska Institutet. Som ordförande för Center of Excellence for Sustainable Health (CESH), ett samarbete mellan de två universiteten, diskuterade han forskning och globala hälsoutmaningar med universitetets ledning samt träffade alumner och andra partners.
Målgrupp: Medarbetare
KI webbförvaltning