Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

Den 1 april 2024 övergår KI till digital examen. Det innebär att alla examensbevis som utfärdas efter 1 april kommer att vara digitala och inte längre skrivas ut på papper och skickas med post.
Nyheter
Åsa Wiksten, odontologisk radiologi, är nu utsedd till Canvas champion på institutionen för odontologi. Hon har bjudits in till alla kursrum för att påbörja arbetet att kvalitetsgranska. Totalt är det cirka 40 kurser till vårterminen 2024.
Målgrupp: Medarbetare
Universitetstandvården, Odontologi
Samma stöd, nytt namn. Studenthälsan vid Karolinska Institutet som på engelska tidigare haft titeln ”The Student Health Centre” har nu döpts om till ”Student Wellbeing Centre”. Det engelska namnbytet görs för att titeln bättre ska återspegla Studenthälsans utbud.
Nyheter
Den 22 januari arrangerade Karolinska Institutet för andra gången en digital välkomstmottagning för nya studenter. Denna vår började runt 550 nya studenter på grundutbildningsprogrammen för arbetsterapeuter, fysioterapeuter, läkare och sjuksköterskor. Varmt välkomna till KI!
Nyheter
Den 4 september välkomnades nya studenter till Karolinska Institutet (KI) av bland annat rektor och vicerektor. För första gången gavs mottagningsceremonin helt digitalt. Missade du sändningen? Inga problem, vi har sparat och publicerat den åt er!
KI webbförvaltning
2023-06-09