Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

För att ständigt utveckla KI som studie- och arbetsplats behöver vi ta lärdom av inträffade händelser. Därför är det viktigt att du rapporterar om du upplever avvikelser i arbetsmiljön.
Målgrupp: Medarbetare
Hösten 2022 hade KI-studenter möjlighet att svara på en enkät om sina upplevelser av och risker för diskriminering och trakasserier. Resultatet pekar mot att det behövs mer kunskap och främjande åtgärder kopplat till bristande tillgänglighet, diskriminering och trakasserier i studiemiljön. Detta gäller i synnerhet etnisk tillhörighet och kön i samband med VFU/VIL. KI jobbar nu med att stärka sitt arbete med lika villkor för alla studenter.
Nyheter
Samma stöd, nytt namn. Studenthälsan vid Karolinska Institutet som på engelska tidigare haft titeln ”The Student Health Centre” har nu döpts om till ”Student Wellbeing Centre”. Det engelska namnbytet görs för att titeln bättre ska återspegla Studenthälsans utbud.
KI webbförvaltning
2023-06-09