Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

Detta är en kort rapport från projektgruppen som arbetar med implementeringen av KI RIMS. Inläggen vänder sig till dig som är intresserad av arbetet med att anpassa produkten Elements från Symplectic till KI:s krav och förutsättningar, och vill hänga med under utvecklingsprocessen.
Målgrupp: Medarbetare
Alla medarbetare och anknutna har en personlig profilsida på ki.se. På kvällen den 14 december ersätts din nuvarande sida med en ny som hämtar all information från KI RIMS. Har du gjort ändringar i texten på din nuvarande sida efter 7 september behöver du göra om dem i KI RIMS.
Målgrupp: Medarbetare
Utmaningar med utveckling och testning av de tekniska miljöerna gör att KI RIMS-projektet behöver mer tid att arbeta. Det innebär att publiceringen av de nya profilsidorna på ki.se skjuts fram, från den 9 november till kvällen den 14 december.
Målgrupp: Medarbetare
KI RIMS är Karolinska Institutets nya Research Information Management System. Från och med 25 oktober kan du som medarbetare eller anknuten gå in och se och hantera den information som samlats om dig.
Fysiologi och farmakologi
Målgrupp: Medarbetare
Under hösten öppnas KI RIMS stegvis upp för användning. I det första steget kan du logga in med ditt KI-id och se den samlade information som finns om dig och din forskning, samt redigera och lägga till. I nästa steg släpps nya profilsidor på ki.se som använder informationen som ligger i KI RIMS.
Målgrupp: Medarbetare
Projektet Systemstöd för forskningsinformation fortsätter implementeringen av KI RIMS och kommer under sommaren bland annat att fokusera på ytterligare teknisk utveckling och att utforma användarstöd.
Målgrupp: Medarbetare
KI RIMS är ett system som hämtar in data och information från flera olika system som används inom KI. När KI RIMS är i funktion kommer det bli lättare för KI:s forskare att underhålla sitt CV och Meritportfölj, något som har efterfrågats av många.
Målgrupp: Medarbetare
Upphandlingsprocessen av ett Research Information Management System (RIMS) är nu avslutad och KI har valt leverantör.
Målgrupp: Medarbetare
Universitetsledningen, Kommunikationsavdelningen, Research Support Office, Centralt UF, Strategi 2030 VP
Upphandlingsprocessen av ett Research Information Management System (RIMS) är nu framme vid utvärdering av anbud.
Målgrupp: Medarbetare
Arbetet med upphandlingen av ett Research Information Management System (RIMS) fortgår. Projektgruppen har sammanställt KI:s behov och krav och ska nu begära in anbud från potentiella leverantörer. Systemet ska skapa ett sammanhållet stöd för att förbättra tillgängligheten, hittbarheten och hanteringen för KI:s forskningsinformation för både interna och externa intressenter. Upphandlingen beräknas vara klar i början av maj 2022 och implementeringen påbörjas så snart som möjligt därefter.
Målgrupp: Medarbetare
Det finns ett stort behov både internt och hos externa intressenter att lättare kunna komma åt information om aktuell och tidigare forskning på KI. Att förbättra tillgängligheten, sökbarheten och hanteringen av KI:s forskningsinformation ingår i verksamhetsplanen för Strategi 2030 och styrgruppen för programmet Informationshantering på KI har nu tagit beslut om att upphandla ett så kallat Research Information Management System (RIMS).
Målgrupp: Medarbetare
Tycker du att det är svårt att hitta detaljerad information om KI:s forskning och forskare på webben? I så fall är du troligen inte ensam. Nu pågår ett projekt för att förbättra sökmöjligheter och presentation av forskningsinformation inom ramen KI:s program för informationshantering och Strategi 2030.
KI webbförvaltning
2023-06-09