Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

Tandvård i debatten. Här finns länkar till debattartiklar och repliker samlade.
Universitetstandvården, Odontologi
Tandvård i debatten. Här finns länkar till debattartiklar och repliker samlade. Uppdaterad 22 december 2023.
Universitetstandvården, Odontologi
Åsa Wiksten, odontologisk radiologi, är nu utsedd till Canvas champion på institutionen för odontologi. Hon har bjudits in till alla kursrum för att påbörja arbetet att kvalitetsgranska. Totalt är det cirka 40 kurser till vårterminen 2024.
Universitetstandvården, Odontologi
Universitetstandvården skickar sitt överskott av skyddsutrustning till vården inom Region Stockholm i kampen mot virussjukdomen Covid-19.
Nyheter
Liksom förra året har rektor Ole Petter Ottersen föreläst för studenter. I år handlade det om oral anestesi och de speciella förutsättningar och utmaningar som möter en tandhygienist i samband därmed.
– Jag ser det som ett privilegium att få komma ut och träffa våra studenter, säger Ole Petter Ottersen.
KI webbförvaltning
2023-06-09