Publicerad: 2024-10-23 14:21 | Uppdaterad: 2024-10-25 14:48

Gör skillnad och delta i KI:s Studentbarometer

Karolinska Institutet
Karolinska Institutet Foto: Liza Simonsson

Är du student i någon av Kl:s utbildningsprogram och vill delta i en gruppintervju för att ge din syn på hur Kl kan bygga studenters engagemang och utveckla studiemiljön? Ta chansen och delta i Studentbarometern.

Studentbarometern

Studentbarometern är en del i det systematiska kvalitetsarbetet och genomförs vart fjärde ar som intervjuer med grupper av studenter. Malet är att fä vägledning för att hela tiden kunna stärka studenternas engagemang i utbildning och för att utveckla studiemiljön. Studentbarometern genomförs av Enheten för undervisning och lärande (UoL) på uppdrag av Kommittén för utbildning på grundnivå och avancerad nivå (KU).

Fokusgruppintervju

Under fokusgruppintervjun får du, tillsammans med andra studenter, möjlighet att diskutera till exempel om hur du kan påverka din utbildning, vad som är en bra studiemiljö och hur vi kan minska risk för diskriminering, trakasserier eller bristande tillgänglighet. Du behöver inte ha någon speciell kunskap om det här, vi är bara nyfikna på dina åsikter.

Vi uppmuntrar ett brett urval av sökande eftersom vi strävar efter en bred representation med avseende på kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning och socioekonomisk bakgrund.

Som tack för ditt deltagande kommer du (varje student) att få 2 biobiljetter.

Vad du kan förvänta dig

• Fokusgruppsintervjuer på max 90 minuter
  • Onlinegrupper med 4-6 personer
  • Sessioner både svenska och engelska
  • Fullständig konfidentialitet garanteras

Anmäl dig här

Registrera dig genom att fylla i studentbarometerlänken och välja dina önskade tidsluckor. Sista anmälningsdag är den 11 november 2024.

Natalie Jellinek Anknuten till Undervisning/Handledning