Publicerad: 2021-03-29 09:05 | Uppdaterad: 2021-04-13 09:49

Två nya professorer vid MMK

Den 1 april 2021 så tillträder Joanna Kvist och Maria Eriksson sina anställningar som professorer vid institutionen för molekylär medicin och kirurgi.

Joanna Kvist

Joanna Kvist anställs som gästprofessor i fysioterapi vid forskargruppen Idrottsmedicin, institutionen för molekylär medicin och kirurgi från och med 2021-04-01. Hon kombinerar sin professur med en anställning vid Capio Artro Clinic. Joanna Kvist är ordförande i CIFU, centrum för idrottskadeforskning och utbildning vid KI.

Profile image

Joanna Kvist

Gästprofessor

Maria J. Eriksson

Maria J Eriksson anställs som adjungerad professor i klinisk fysiologi vid forskargruppen Klinisk fysiologi, institutionen för molekylär medicin och kirurgi, från och med 2021-04-01. Hon kombinerar sin professur med en anställning som överläkare vid medicinska enheten klinisk fysiologi, bild och funktion, vid Karolinska Universitetssjukhuset.

Profile image

Maria Eriksson