Publicerad: 2021-11-24 09:27 | Uppdaterad: 2021-11-26 12:51

KI-medarbetare uppmärksammade för lång och oklanderlig tjänst

Bild på KI-medarbetare som poserar vid en trappa och bild på silvermedaljörer med diplom i handen.
Mottagare av utmärkelsen Nit och Redlighet i Rikets Tjänst och Silvermedaljörer 2020. Foto: Ulf Sirborn

Måndagen den 22 november delades utmärkelsen ”Nit och Redlighet i Rikets Tjänst” för 2020 ut på Svenska Läkaresällskapet. Totalt blev 34 medarbetare på KI uppmärksammade för sin långa och oklanderliga tjänst. Under ceremonin delades även Silvermedaljen 2020 ut.

Nit och redlighet (NOR) betyder att arbetstagaren har skött sig oklanderligt. Det krävs normalt 30 års anställningstid för att en arbetstagare ska kunna tilldelas NOR, men om personen går i pension räcker det med 25 års anställningstid.

Mottagare av utmärkelsen nit och redlighet 2020

Mottagare av utmärkelsen står poserandes vid en trappa.
Mottagare av utmärkelsen Nit och Redlighet i Rikets Tjänst 2020 Foto: Ulf Sirborn

Monica Ahlberg, Carina Ahlberg, Elias Arnér, Marie Arsenian-Henriksson, Karin Björklund-Jonsson, Mikael Björnstedt, Ylva Blomberg, Sandra Ceccatelli, Katarina Drakenberg, Anette Ebberyd, Lotta Elfman, Helena Erlandsson Harris, Johan Fastbom, Margareta Flock, Ylva Gavel, Anna Glaser, Johan Hagelin, Christina Helging Opava, Jan Hillert, Marie-Louice Isacson, Catharina Johansson, Anna Karlsson, Agmeta Karsten, Martin Kristensson, Olle Kämpe, Martin Köhler, Ann-Catrin Moberg, Thomas Perlmann, Yvonne Primé, Eliana Sobarzo, Kristina Sommar, Helene Ståhl, Lars Sävendahl, Susanne Virding.

Ej närvarande: Benita Dahlberg, Agneta Gunnar, Alex Gatica, David Herron, Maj-Len Holm, Irene Jensen, Monica Johnsson, Ivanka Savic Berglund, Niklas Schultz, Tuula Talso, Anna Wedell.

Utdelning av Silvermedalj 2020

I samband med ceremonin delades även Karolinska Institutets Silvermedalj 2020 ut till Kristina Alexanderson och Roland Möllby. Medaljen delas ut till personer som gjort särskilt goda insatser till stöd för KI:s verksamhet.

Rektor och prorektor står tillsammans med Silvermelaljörer 2020, som har diplom i sina händer.
Mottagare av utmärkelsen Silvermedaljörer 2020. Foto: Ulf Sirborn

Medicinska Föreningens Kammarmusikensemble spelade under ceremonin och Anna Lantz, Curator, höll en föreläsning med titeln Dürer till Daumier:  Vetenskapens konstnärer i Hagströmerbibliotekets samlingar.Efter ceremonin serverades en 3-rätters middag.