Publicerad: 2021-10-01 09:57 | Uppdaterad: 2021-10-01 10:47

Grattis Mirjam Majster till NOF Hatton Award!

Leende ung kvinna, med diplom, framför kongressbyggnad i Bryssel.
Mirjam Majster, adjunkt vid institutionen för odontologi, vinnare av the Nordic Hatton Award Competition. Foto: Privat

Institutionen för odontologi gratulerar Mirjam Majster till NOF Hatton award. Hon tilldelades priset i samband med årets CED-IADR / NOF Oral health congress.

Mirjam Majster, adjunkt vid institutionen för odontologi, har tilldelats NOF Hatton Award vid årets CED-IADR/NOF Oral Health Congress. Hennes tävlingsbidrag var ”Salivary calprotectin and neutrophils in oral and inflammatory bowel disease”, skrivet tillsammans med Sven Almer från MedS och kollegor från institutionen för odontologi: Sebastian Malmqvist, Annsofi Johannsen, Ronaldo Lira-Junior och Elisabeth Almer Boström.

Chengdu nästa

Nu kommer Mirjam att representera den skandinaviska divisionen och Karolinska Instiutet vid den internationella tävlingen som hålls i samband med 2022 IADR/APR General Session & Exhibition i Chengdu, Kina.