Publicerad: 2021-09-13 13:25 | Uppdaterad: 2021-09-29 09:36

Christina Neofytou en av 18 forskare som deltar i Stockholm Explorative Talks 2021 i september

porträtt av Christina taget framför Aula Medica i Solna
Christina Neofytou. Foto: Paula Salme Sandrak

18 forskare från Stockholms samtliga lärosäten har blivit inbjudna att tillsammans diskutera vår tids nya utmaningar från nya vinklar, över traditionella gränser vid Stockholm Explorative Talks på Kungliga Musikhögskolan den 23 september 2021.

Christina Neofytou, doktorand vid institutionen för neurovetenskap, är en av  18 inbjudna forskare och representerar Karolinska Institutet.

Deltagarna har inte kunnat förbereda sig i förväg och vet inte vilka ämnen som kommer att tas upp, eller vilka de kommer att dela scenen med. Forskarna har alla en viktig roll när det gäller att hitta lösningar på globala problem och det är i det spontana mötet spännande diskussioner ofta uppstår.

Det är tredje gången som Stockholm Explorative Talks äger rum. Tidigare har evenemanget arrangerats på scen i samarbete med Nobel Center och har varit en del av Nobel Callings officiella program, men i år är det första gången som samtliga lärosäten i Stockholm finns representerade.

Evenemanget hålls den 23 september, i Kungasalen på KMH, Kungliga Musikhögskolan, med start kl. 09:30.