Publicerad: 2023-02-08 09:59 | Uppdaterad: 2023-02-08 10:01

Säg hej till vårens utbytesbloggare

Är du intresserad av att veta hur det är att studera utomlands? Då ska du definitivt spana in Studera utomlandsbloggen där KI-studenter delar med sig om hur livet som utbytesstudent är. Nya Zeeland, London och Spanien är några av de platser där KI-studenterna befinner sig under våren.

Tidigare terminer har vi kunnat följa KI-studenter som varit på utbyten i Irland, Italien, Japan, Kanada, Norge och USA. Vårterminens bloggare har också hittat spännande utbyten runt om i världen. Här kommer en kort presentation av dem och vad de ser fram emot under sitt utbyte. Följ deras resor på studerautomlands.ki.se

Porträtt.
Amadea. Foto: Privat bild.

Amadea, psykologprogrammet - Leiden, Nederländerna

– Under våren kommer jag bland annat läsa kurserna: Economic and Consumer Psychology, Pharmacological and Biological Approaches to Clinical and Health Psychology, samt Health and Medical Psychology på Universiteit Leiden. Jag ser mycket fram emot kurserna och att möta nya människor med olika bakgrunder, kulturer och tankesätt! Sedan längtar jag efter att upptäcka olika städer, caféer och uppleva den nederländska kulturen.

Porträtt
Denisa Foto: Privat bild.

Denisa, mastersprogrammet i bioentreprenörskap - Auckland, Nya Zeeland

– Mitt utbyte är vid University of Auckland där jag spenderar min sista termin och genomför mitt examensarbete hos ett företag. Jag ser fram emot äventyret att flytta halvvägs över världen och allt det innebär: att träffa nya människor och upptäcka Nya Zeeland och Maori-kulturen. Jag tycker om pittoreska landskap och friluftsliv så Nya Zeeland har varit på min bucket-list ett tag. Det ska också bli spännande att kliva ur KI-bubblan ett tag och vidga mina vyer i en annan akademisk miljö.

Emma. Foto: Privat bild.

Emma, barnmorskeprogrammet - London, Storbritannien

– Jag är inne på min sista termin på barnmorskeprogrammet och i vår kommer jag skriva min magisteruppsats i London. Jag ser fram emot att träffa spännande människor och uppleva London. Framför allt ser jag framemot att skapa en vardag i en så spännande världsmetropol som London. Jag har dessutom spännande studiebesök inplanerade som jag ser fram emot.

Zoë. Foto: Privat bild.

Zoë, mastersprogrammet i biomedicin - Sydney, Australien

– Under våren kommer jag att göra mitt examensprojekt i Sydney. Jag ser fram emot att träffa nya människor och anpassa mig till livsstilen i Sydney. Förutom att fascineras av forskning vill jag också upptäcka landets vackra landskap och få ut det mesta av den australiensiska sommaren.

Özer. Foto: Privat bild.

Özer, kandidatprogrammet i biomedicin - Barcelona, Spanien

– Jag har valt att åka på utbyte till soliga Spanien där jag kommer utföra mitt examensarbete på Universitet de Barcelona. Jag ser fram emot att lära känna spanska kulturen bättre, träffa nya människor från olika kulturer samt att få den bästa och en unik upplevelse som jag kommer att komma ihåg i resten av livet.

Är du KI-student och intresserad av utbytesstudier? Kontakta din internationella handläggare på ditt program!

På KI.se hittar du mer information om hur du ansöker om utbytesstudier.