Publicerad: 2024-09-09 14:30 | Uppdaterad: 2024-09-09 15:23

Restaurang Jöns Jacob har stängt, men kafé och mikrotorg är öppna

Två studenter sitter vid ett träbord på Jöns Jacobs uteservering på campus Solna en solig vårdag.
Studenter vid ett av borden på restaurang Jöns Jacobs uteservering. Foto: Liza Simonsson

Restaurangen Jöns Jacob på campus Solna är stängd på grund av renovering. Kaféet och mikrotorget har öppet som vanligt tills renoveringen påbörjas även på de ytorna.

Information om återöppning och tillfälligt mikrotorg kommer längre fram

När ytan runt mikrotorget och kaféet börjar renoveras kommer det finnas ett tillfälligt mikrotorg där du kan värma medhavd mat. Platsen för det, samt tidpunkt för när mikro- och kaféytan kommer börja renoveras, meddelas senare av Akademiska Hus.

Akademiska hus återkommer också med information om när restaurang Jöns Jacob, kaféet och mikrotorget öppnar igen så fort ett datum fastställts.

KI-studenter har fått komma med önskemål om renoveringen

Inför utvecklingen av ytan runt Jöns Jacob har Akademiska Hus lyssnat på KI-studenternas önskemål om uppdateringar. Genom workshops med både studenter och representanter från Karolinska Institutet har önskemålen blivit en central del av den pågående ombyggnationen.