Publicerad: 2023-10-03 14:58 | Uppdaterad: 2023-10-12 09:24

Rektor Annika Östman Wernerson gästade KI:s studentpodd

Arash och Nora, poddare
Arash och Nora, poddare Foto: Sam Setayesh

I det nya avsnittet av KI:s studentpodd ”Statuspodden – vi tar tempen på KI” får KI:s studentpoddare Arash och Nora finbesök av rektor Annika Östman Wernerson.

I podden delar Annika med sig av sin historia och inspirerande resa inom sjukvården till att bli rektor på KI.

Du lyssnar på podden på Spotify och på andra ställen där poddar finns.

Vill du bli KI:s nya studentpoddare?
Just nu söker vi två nya studenter som vill ta över KI:s studentpodd eftersom våra nuvarande poddare går vidare till nya utmaningar. Om du är intresserad, skicka en kort film till villstudera-uf@ki.se där du berättar vad du läser för program, varför du vill driva studentpodden och vad du har att tillföra.

Statuspodden – Vi tar tempen på KI! – är en studentpodd som görs av två studenter på Karolinska Institutet. Podden startades 2017 och det finns i dagsläget 86 avsnitt. Podden tar upp alla utbildningsprogram på KI och allt som kan intressera såväl blivande som befintliga studenter.