Publicerad: 2014-10-23 14:55 | Uppdaterad: 2020-07-23 11:15

Mia von Knorring är Årets ledarskapsfrämjare

Sjukvårdens ledarskapsakademi har utsett Mia von Knorring, ansvarig för magisterprogrammet i ledning, organisation och innovation vid Medical Management Centrum, Karolinska Institutet, till Årets ledarskapsfrämjare 2014.

Mia von Knorring får diplom för sin insats som ledarskapsfrämjare av H M Drottning Silvia Bernadotte.
Årets ledarskapsfrämjare 2014 Mia von Knorring med prisutdelaren H M Drottning Silvia Bernadotte. Foto: Izabelle Nordfjell

Mia von Knorring fick ta emot utmärkelsen vid en prisceremoni med Drottning Silvia i samband med Sjukvårdens ledarskapsdag på Karolinska Institutet den 21 oktober.

Priset delas ut till en person som gjort viktiga insatser för att främja ett gott ledarskap i sjukvården. Juryns motivering lyder:

"För sitt starka engagemang i främjandet av forskningsinriktad ledarskapsutveckling, där hon särskilt satt fokus på relationen mellan läkare och sjukvårdens chefer. Som ansvarig för Karolinska Institutets magisterprogram i ledning, organisation och innovation är hon djupt engagerad i kompetensutvecklingen hos första och andra linjens chefer i sjukvården och i arbetet för att stärka deras förutsättningar att utöva sin ledarroll."