Publicerad: 2019-10-16 16:53 | Uppdaterad: 2019-10-17 11:19

KI-studenter är årets sociala entreprenörer

Företaget ”Care to translate”, som är grundat och utvecklat av KI-studenter, utsågs till årets sociala entreprenör i Business Challenge 2019.

På tisdagen den 15 oktober avgjordes tävlingen Business Challenge 2019. Under dagen pitchade ett antal bolag inför en jury bestående av drygt 80 framgångsrika ledare, entreprenörer, experter och investerare. Vinnarna av Business Challenge 2019 korades och deltagarna i Business Challenge affärsutvecklingsprogram utsås.

Under kvällen delades även ut utmärkelsen för socialt entreprenörskap, som gick till Maja Magnusson och Linus Kullänger för Care to traslate.

Care to translate, tidigare Språk i vården, grundades under hösten 2015 av läkarstudenter från KI. Idag är det ett av de mest använda översättningsverktygen i Sverige och används i över 100 länder globalt. Målet är att göra vården mer jämlik för alla.