Publicerad: 2021-11-22 12:11 | Uppdaterad: 2021-11-22 12:11

Impetus-anslag till BioNut-forskare

Photo of a man inside a building
Federico Pietrocola. Foto: Anders Lindholm

En forskare vid Institutionen för biovetenskaper och näringslära, Karolinska Institutet, har fått 200 000 USD för ett projekt som syftar till att bedöma effekten av partiell omprogrammering genom det övergående genuttrycket av Yamanaka-faktorerna för att föryngra immunförsvaret med avsikt att förlänga livslängden och hälsan.

Grattis Federico Pietrocola vid Institutionen för biovetenskaper och näringslära (BioNut), Karolinska Institutet, som har fått ett Longevity Impetus anslag på 200 000 USD för sitt projekt som syftar till att bedöma effekten av partiell omprogrammering genom det övergående genuttrycket av Yamanaka-faktorerna för att föryngra immunsystemet med avsikt att förlänga livslängden och hälsan.

Federico Pietrocola Senior Forskare