Publicerad: 2022-11-02 15:57 | Uppdaterad: 2022-11-02 15:57

Forskare vid BioNut får anslag från World Wide Cancer Research

Celebrations
Foto: Jason Leung på Unsplash

Professor Staffan Strömblad vid Institutionen för biovetenskaper och näringslära, Karolinska Institutet, har fått anslag från World Wide Cancer Research för ett projekt med den engelska titeln: "How may mechanotransduction prevent cancer?".

Närbild på en man
Staffan Strömblad. Foto: Anders Lindholm

Vi vill gratulera professor Staffan Strömblad vid Institutionen för biovetenskaper och näringslära (BioNut), som har fått ett anslag från World Wide Cancer Research (WWCR). Han har fått 241 404 GBP för ett projekt med den engelska titeln: "How may mechanotransduction prevent cancer?", för åren 2023-2025.

"Jag är mycket tacksam för denna finansiering från WWCR, som gör det möjligt för oss att driva detta spännande projekt om en oväntad funktion av vävnadens styvhet som kan skydda oss mot cancer”, säger Staffan.