Publicerad: 2019-09-13 13:43 | Uppdaterad: 2019-10-30 11:09

Webbaserad kurs i egen takt genom Stanford University: ”Partnering with the Public and Patients in Medical Research”

Stanford Medicine X har lanserat en online-kurs genom Stanford online och med vägledning av medarbetare från Stanford University.

Kursen är en onlinekurs som genomförs i egen takt och där man får se Sara Riggare, från Institutionen för lärande, informatik, Management och etik, dyka upp i några av de videor som ingår i kursen.

Stanford Medicine X har lanserat en fyra-veckors gratis onlinekurs som som är avsedd forskare, kliniker, patienter och allmänheten. Kursen gör det möjligt att delta i en kollektiv utforskning av det föränderliga landskapet inom vården, och gör det möjligt för alla att bli delaktiga i processen.

Inga förkunskaper krävs för att delta i kursen.