Deltagare till studie sökes Vad gör du med dina använda kontaktlinsprodukter?

Vi undersöker vanor och värderingar gällande miljöpåverkan och hållbarhet bland svenska kontaktlinsanvändare.

Närbild av ett melerat öga
Öga Foto: B Henrique Pixabay
QR-kod till frågeformulär
QR-kod till frågeformulär Foto: N/A

På Karolinska Institutet samarbetar vi med andra optometriuniversitet kring en hållbarhetsenkät avseende kontaktlinser.

Vi vill förstå hur kontaktlinsanvändare gör sig av med alla produkter som bytts ut efter användning, och vad de tycker om hållbarhet när det gäller kontaktlinser.

Om du använder kontaktlinser och vill delta, skanna följande QR-kod eller klicka på knappen nedan. Enkäten tar bara några minuter att fylla i.

Hantering av personuppgifter

All hantering av personuppgifterna i projektet sker i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR). Ansvarig för dina personuppgifter är Karolinska Institutet. Dataskyddsombud nås på dataskyddsombud@ki.se. Data kommer att analyseras på gruppnivå, hanteras konfidentiellt och kommer att lagras på en säker databas på Karolinska Institutet. Du kan när som helst avbryta ditt deltagande.