Publicerad: 2019-04-12 11:39 | Uppdaterad: 2019-05-22 14:04

Vad är precisionsmedicin? Hör Richard Rosenquist Brandell berätta i ny podd

Hälso- och sjukvården står inför ett paradigmskifte. Med precisionsmedicin, gendata och AI förändras sättet att diagnosticera och behandla. Vilka möjligheter och hinder står vi inför? Och vad innebär det för patienten, vården och samhället?

Hör Richard Rosenquist Brandell, professor i klinisk genetik vid Institutionen för molekylär medicin och kirurgi, Karolinska Institutet, berätta om vilken medicinsk revolution precisionsmedicin är. Richard medverkar i första avsnittet av "Precisionspodden".

Avsnitt 1: Den medicinska förvandlingen med Richard Rosenquist Brandell

Precisionspodden