Publicerad: 2018-03-08 19:56 | Uppdaterad: 2018-08-20 08:27

Tandläkarrepresentant från KI i Vetenskapsrådets beredningsgrupp

Glad professorPå internationella kvinnodagen kan institutionen för odontologi meddela att det prestigefulla uppdraget att ingå i ett av Vetenskapsrådets beredningsgrupper har gått till en av institutionens kvinnliga professorer.

Nagihan Bostanci, professor på institutionen för odontologi vid KI har blivit utsedd till representant i Vetenskapsrådets beredningsgrupp för rörelseorganens sjukdomar, oral hälsa och käkens sjukdomar. Beredningsgrupperna granskar och prioriterar ansökningarna som kommer in till VR.

Institutionen för odontologi har inte haft någon representant där förut och Nagihan är ensam tandläkare från Sverige i beredningsgruppen. Det finns en till tandläkare i gruppen men han är från Helsingfors (David Rice).