Publicerad: 2024-08-22 16:51 | Uppdaterad: 2024-08-22 16:51

Så använder du KI:s grafiska profil i olika kanaler - ny manual med exempel

På webben hittar du mycket information och guider kring hur du använder KI:s grafiska profil och varumärke. Nu finns också en grafisk manual, en samlad pdf som kan fungera som ett komplement till webben.

– Manualen beskriver vår grafiska profil och innehåller konkreta exempel på hur det ser ut och ska tillämpas både i trycksaker, webb och profilmaterial. Den kan användas både som inspiration och när man vill dela samlad information om KI:s grafiska profil till exempel till leverantörer och kunder, säger Sofia Lindberg, grafisk formgivare.

I manualen kan du också få vägledning och exempel på vad som gäller när KI är avsändare i olika samarbeten.

Om grafisk profil och varumärke 

Exempel på hur bokstäver kan användas och ser ut.
Foto: KI.

Alla medarbetare bidrar till att vårda och utveckla det gemensamma varumärket Karolinska Institutet, bland annat genom att använda logotyp, teckensnitt, färger och bilder på ett konsekvent sätt. Det stärker varumärket och skapar också igenkänning och tydlighet.

På varumärkesplattformen på webben finns information och material kring den grafiska profilen och också mer övergripande kring varumärkesfrågor, som:

Kontakt

Sofia Lindberg Kommunikatör