Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

Efter fredagens driftstörning så är alla studentkonton återigen aktiva. Däremot har ett mejl "Praktisk information - Ditt studentkonto på KI" och aktiveringskod felaktigt skickats ut. Väntar du inte på ett sådant mejl kan du bortse från det. Vi beklagar det inträffade.
Målgrupp: Medarbetare
Under dessa veckor går det inte att boka rummen i TimeEdit och det kan förekomma lite oljud i biblioteket. Vi beklagar eventuella besvär som detta kan orsaka.
Målgrupp: Medarbetare
Under november månad kommer det att bli tvingande för alla studenter att aktivera tvåstegsverifieringen till studentkontot. Var ute i god tid och aktivera det redan nu! Har du redan aktiverat tvåstegsverifieringen kan du bortse från detta.
Målgrupp: Medarbetare
Den 22 augusti flyttar det rum för stillhet som finns på campus Solna (Oasen) från Berzeliuslaboratoriet (BZ) till Hus 75:01. Du hittar det på Retzius väg 13b i rum E365.
Målgrupp: Medarbetare
För tillfället går det inte att nå bibliotekets webbplats och ett flertal andra system och tjänster. Felsökning pågår.
Målgrupp: Medarbetare
KI har åter problem med inbrott och stölder, som av och till ökar i antal. Vi vill därför påminna om vad vi som medarbetare och studenter kan tänka på, för att förhindra inbrott, skadegörelse och stölder.
Målgrupp: Medarbetare
Från och med 7 oktober går det inte längre att använda account.ki.se för att byta lösenord till studentkontot. Istället bör du gå till myaccount.microsoft.com och sätta om ditt lösenord med hjälp av din Office365-inloggning.
Målgrupp: Medarbetare
Från och med torsdagen den 30 september behöver du använda Microsofts Outlook-app för att läsa studentmejlen direkt i din mobil eller platta. Förändringen gäller även dig som idag hämtar din studentmejl till datorn via något annat mejlprogram än Microsoft Outlook. Om du inte kan eller vill använda Outlook-appen så går det fortfarande bra att läsa din studentmejl genom att vidarebefordra meddelandena till en privat mejladress eller logga in i studentmejlen via din webbläsare.
Målgrupp: Medarbetare
Under September håller vi öppet längre i gymmen!
Målgrupp: Medarbetare
Orsaken till att systemet tillfälligt ligger nere är p.g.a. att IT ska flytta Incidentrapporteringssystemets server fysiskt. Under detta stopp går det ej att logga in eller göra en incidentrapportering.
Målgrupp: Medarbetare
På grund av en kontoflytt inom Office365 måste du som vidarebefordrat din studentmejl till ett privat mejlkonto göra om denna inställning på nytt.
Målgrupp: Medarbetare
På torsdag är det röd dag och våra campusgym är stängda för bokning. Öppet igen på fredag 14/5!
KI webbförvaltning
2023-06-09