Publicerad: 2025-06-11 13:34 | Uppdaterad: 2025-06-11 13:39

Neo - kontaktinformation och rutiner inför sommaren

Fasaden av Neo, Blickagången.
Photo: Erik Cronberg

Inför sommarsemestrarna är det viktigt att all personal i Neo känner till när serviceteamet är tillgängliga och vem man kan kontakta gällande olika frågor i Neo.

I händelse av nödsituation

  • SOS Alarm: 112
  • KI Syd Trygghetsjour: 08-524 860 60

Neos serviceteam

Receptionen är bemannad måndag-fredag kl. 08.00-16.00 under hela sommaren. Om ingen är på plats kommer en medarbetare tillbaka inom kort.

För brådskande ärenden under arbetstid, vänligen ring teamet direkt:

  • Johan - 08-524 812 18
  • Anders - 08-524 810 12
  • Dawud - 08-524 812 25

För serviceförfrågningar och felrapportering: serviceteam-neo@ki.se

Viktigt: Serviceteamet har inte jour efter normal arbetstid. E-postmeddelanden och förfrågningar som skickas under kvällar, helger eller helgdagar kommer att hanteras nästa arbetsdag.

Tekniska eller operativa problem

För problem i Neo relaterade till el, reservkraft, ventilation, gas, tryckluft, kylning, vatten etc.

Under kontorstid:

  • Neo Service Team. Se kontaktinformation ovan.

Utanför kontorstid:

  • Hemsö/COOR jour: 0771-777 111

Ultrafrysar och isotermala tankar

I händelse av ett större problem (t.ex. strömavbrott, kylfel, problem med tillförsel av flytande kväve, flera larm), följ eskaleringsprocessen:

Under kontorstid:

  • Neo Service Team. Se kontaktinformation ovan.

Utanför kontorstid:

  • Neo frysfacilitet jourhavande telefon: 070-215 82 91
  • Hemsö jourtelefon: 0771-777 111

Viktigt: Vid larm på enskilda frysar, kontakta den ansvariga person som anges på frysen.

Bevakning

Under sommaren kommer KI:s säkerhetsvakter att fortsätta bevaka alla frysar och isotermala tankar (våning 3, 6 och 7) fyra gånger om dagen.