Neo - kontaktinformation och rutiner inför sommaren

Inför sommarsemestrarna är det viktigt att all personal i Neo känner till när serviceteamet är tillgängliga och vem man kan kontakta gällande olika frågor i Neo.
I händelse av nödsituation
- SOS Alarm: 112
- KI Syd Trygghetsjour: 08-524 860 60
Neos serviceteam
Receptionen är bemannad måndag-fredag kl. 08.00-16.00 under hela sommaren. Om ingen är på plats kommer en medarbetare tillbaka inom kort.
För brådskande ärenden under arbetstid, vänligen ring teamet direkt:
- Johan - 08-524 812 18
- Anders - 08-524 810 12
- Dawud - 08-524 812 25
För serviceförfrågningar och felrapportering: serviceteam-neo@ki.se
Viktigt: Serviceteamet har inte jour efter normal arbetstid. E-postmeddelanden och förfrågningar som skickas under kvällar, helger eller helgdagar kommer att hanteras nästa arbetsdag.
Tekniska eller operativa problem
För problem i Neo relaterade till el, reservkraft, ventilation, gas, tryckluft, kylning, vatten etc.
Under kontorstid:
- Neo Service Team. Se kontaktinformation ovan.
Utanför kontorstid:
- Hemsö/COOR jour: 0771-777 111
Ultrafrysar och isotermala tankar
I händelse av ett större problem (t.ex. strömavbrott, kylfel, problem med tillförsel av flytande kväve, flera larm), följ eskaleringsprocessen:
Under kontorstid:
- Neo Service Team. Se kontaktinformation ovan.
Utanför kontorstid:
- Neo frysfacilitet jourhavande telefon: 070-215 82 91
- Hemsö jourtelefon: 0771-777 111
Viktigt: Vid larm på enskilda frysar, kontakta den ansvariga person som anges på frysen.
Bevakning
Under sommaren kommer KI:s säkerhetsvakter att fortsätta bevaka alla frysar och isotermala tankar (våning 3, 6 och 7) fyra gånger om dagen.