Publicerad: 2019-05-23 16:23 | Uppdaterad: 2019-05-26 15:43

Karolinska Institutets nya forskningsmiljö ANA Futura invigt

A lively mingle at the food court with people talking.

Den 20 maj invigdes KI:s forskningsmiljö ANA Futura i Flemingsberg. Det ombyggda huset rymmer medarbetare från fyra institutioner med delad infrastruktur och samverkan för translationell forskning och utbildning. Möt professor Mats Trulsson, prefekt för instutionen för odontologi och ordförande i styrgruppen för ANA Futura i en film från invigningsdagen.

The panellists in discussion in front of a packed room.
Paneldiskussion ledd av vice-rektor Anders Gustafsson med Jan Andersson från Region Stockholm, Björn Varnestig från Flemingsberg Science, samt Magnus Nordenskjöld från Karolinska Universitetssjukhuset. Foto: Erik Cronberg

ANA Futura ligger på Alfred Nobels allé 8 på campus Flemingsberg med närhet till både sjukhus- och tandvårdsklinik och länkar samman forskning, utbildning och klinisk verksamhet.

Vid invigningen gick äran att klippa bandet till Karolinska Institutets rektor Ole Petter Ottersen och KI:s nya universitetsdirektör Katarina Bjelke.

The jazzband is playing to the joy of the audience.
Jazzbandet Daze underhöll under minglet. Foto: Erik Cronberg