Publicerad: 2022-11-02 11:21 | Uppdaterad: 2022-11-03 09:06

Bli studentmentor genom Mitt Livs Val

Studenter sitter på gräsmatta och umgås.
KI-studenter Foto: Liza Simonsson

Vill du inspirera och motivera ungdomar till att hitta sin studieväg och nå sina mål och utbildningsdrömmar? Bli studentmentor genom Mitt Livs Val!
Anmäl dig senast söndag 6 november 2022.

Karolinska Institutet samarbetar med Mitt Livs Val och deras mentorskapsprogram. Programmet syftar till att inspirera och motivera ungdomar till fortsatta studier efter gymnasiet. Du som är KI-student har möjlighet att vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle genom att engagera dig som studentmentor. Under fyra träffar diskuteras utbildningsmöjligheter, studieteknik, mål och drömmar – samtidigt får ungdomarna träna svenska och lära känna nya personer!

Som studentmentor bidrar du till ökad inkludering och mångfald inom högre studier. Uppdraget bidrar även till personliga utveckling och är en bra merit inför att söka framtida jobb och uppdrag.

Läs om mentorskapsprogrammen på Mitt Livs Vals hemsida.

Datum för vårterminens mentorsprogram:

Träff 1: Tisdag 8 november, Södertörns högskola

Träff 2: Tisdag 15 november, Södertörns högskola

Träff 3: Tisdag 22 november, Karolinska Institutet (campus Flemingsberg)

Träff 4: Tisdag 29 november, Karolinska Institutet (campus Flemingsberg)

Träffarna sker i högskolornas lokaler och är alltid kl. 16.45-18.45. Alla nya studenter får en förberedande mentor- och mångfaldsutbildning innan första träffen. Utbildningen äger rum på Södertörns högskola torsdagen den 3 november kl. 16.45-18.45. Vid förhinder kan man ta igen utbildningen digitalt innan programstarten.

Anmäl dig på Mitt Livs Vals hemsida senast söndagen den 6 november.

Hör av dig till Sara Strandell Dalius, programansvarig på Mitt Livs Val, via sara.dalius@mittlivsval.se eller 076-199 34 76 om du har några frågor.