Publicerad: 2013-12-16 15:29 | Uppdaterad: 2014-01-27 15:38

Wilhelmina Ekström är årets Mäster

Årets Mäster, studenternas eget pedagogiska pris, går i år till Wilhelmina Ekström vid institutionen för molekylär medicin och kirurgi, överläkare och ansvarig för momentet ortopedi inom kursen Klinisk medicin - inriktning kirurgi på läkarprogrammet.

Hon får priset för att hon ”på ett utmärkt sätt ständigt verkat för att bearbeta och förbättra utbildningen. Genom att exempelvis ge feedback på det kliniska arbetet till varje enskild student och samtidigt motivera studenterna till att själva undervisa och utvärdera varandra har Wilhelmina implementerat många uppskattade pedagogiska inslag i kursen.”

Utmärkelsen delas ut en gång om året av studentkåren Medicinska Föreningen. Wilhelmina Ekström tog emot priset i samband med Luciabalen den 13 december.

Den 20 februari håller Wilhelmina Ekström i lunchseminariet "Toppa klinisk träning med idé, utveckling och engagemang - student och lärare i team" i Medicinska Föreningens kårhus på Nobels väg 10, campus Solna.