Publicerad: 2017-08-23 16:32 | Uppdaterad: 2017-08-23 16:44

Välkommen Petra - ny samordnare vid NVS:s ledningsadministration

Petra Helkala. Photo: Selma Wolofsky

Vilket är ditt uppdrag vid NVS?/Vad ska du arbeta med vid NVS?

Min uppgift kommer att vara att assistera prefekten och ledningsgruppen i allt som kan tänkas behövas i uppdraget att leda en av KI:s största institutioner. Jag ska ta hand om den grundläggande administrativa biten men även hjälpa till med att följa upp och samordna olika processer och ärenden.

Vad ser du mest fram emot med ditt nya jobb?

Jag ser mest framemot att få lära mig hur KI är organiserat och att (åtminstone indirekt) få jobba med något som bidrar till människornas välbefinnande i världen.

Vad har du gjort tidigare?

Jag har tidigare jobbat för olika rederier som bland annat intendent och service manager. Jag har en politices magisterexamen med inriktning folkrätt och en filosofie kandidatexamen i socialantropologi.

Vad tycker du om att göra när du inte arbetar?

Resa med familjen när tillfälle ges, läsa deckare och se på sci-fi filmer, odla blommor och mönstersticka. Åka skidor och spela golf har det blivit mindre av på sista åren och i stället mera parkhäng och annat barnsligt roligt med min tvåårige son. Varje dag är ett nytt äventyr!