Publicerad: 2023-07-06 12:25 | Uppdaterad: 2023-07-06 12:25

Välkommen Nicki Farahzadi - ny redovisningscontroller på Labmed

Nicki började den 1 juni och sitter på administrativa kansliet på plan 8. Läs mer om vem hon är och hennes bakgrund.

Porträttbild av Nicki Farahzadi, institutionen för laboratoriemedicin.
Nicki Farahzadi, institutionen för laboratoriemedicin. Foto: Private

Vart har du arbetat innan du kom till KI?

Jag kommer närmast från Stockholms Stad, mer specifikt Kulturförvaltningen där jag arbetade med ekonomi och redovisning. Några av mina tidigare arbetsuppgifter var löpande bokföring, månadsavstämningar och internkontroller. Jag deltog även i upprättandet av förvaltningens månads-, tertial- och årsbokslut.

Varför blev det utbildning inom just ekonomi för dig?

Hade sedan grundskolan ett intresse för siffror, matematik var mitt favoritämne. Så vid gymnasievalet sökte jag till ekonomiprogrammet. En kombination av studierna och praktikveckorna som erbjöds på skolan resulterade till att mitt intresse för ekonomi växte. Det kändes som en självklarhet att studera vidare och jag tog min Magisterexamen i ekonomi på Södertörns Högskola. Lite nostalgiskt att promenera förbi bygganden på väg hit.

Vad ser du mest fram emot med ditt nya jobb här på Labmed?

Jag ser mest framemot att lära känna en ny organisation, mina kollegor och avdelningens forskargrupper. Det är även spännande att få ta del av den intressanta och viktiga forskningen som bedrivs här. Ska bli kul att få lära mig allt om det ekonomiska arbetet här på KI, att få komma in i min nya roll och vara med och bidra.

Vad tycker du om att göra på fritiden?

Jag tycker verkligen om att resa, gör jag inte det sitter jag nog i soffan och läser en bok eller så umgås jag med familjen/vännerna.

Om Nicki

Bor: Rissne, Sundbyberg.

Är beroende av: Min vetepåse & vattenflaska.

Undviker gärna: Ormar.

Ser fram emot: Sommarresa.