Publicerad: 2018-01-26 09:17 | Uppdaterad: 2018-01-26 10:14

Välkommen Maria Staiger – ny personalhandläggare vid NVS

Maria Staiger, foto: Selma Wolofsky/KI.

Vad ska du arbeta med vid NVS?

Jag kommer att arbeta som personalhandläggare vid institutionen. Min roll är att ge stöd till chefer och medarbetare i personalfrågor, exempelvis rekrytering, stipendier, arbetsmiljö och löneadministration.

Vad ser du mest fram emot?

Jag tycker att det ska bli jättekul att lära känna och arbeta tillsammans med alla medarbetare vid NVS. Jag hoppas att jag med min kompetens och mitt engagemang ska kunna bidra till att utveckla HR-området vid institutionen och ser fram emot att själv utvecklas i min roll som personalhandläggare.

Vad har du gjort tidigare?

Jag har tidigare arbetat inom rese- och advokatbranschen med personal- och utbildningsfrågor. Jag har arbetat vid KI, institutionen för klinisk vetenskap, intervention och teknik sedan 2015. Jag har alltid haft ett stor intresse för människor, relationer och olika kulturer.

Vad tycker du om att göra när du inte arbetar?

Jag trivs i naturen, att promenera med hunden, att läsa och att umgås med familj och vänner.