Publicerad: 2023-09-18 12:15 | Uppdaterad: 2023-09-18 12:15

Välkommen Maria Lunell - ny tekniker i ANA Futuras serviceteam

Maria började arbeta i ANA Futuras serviceteam den 1 september och ersätter Micke Hammarstedt som nu har gått i pension. Läs mer om vem Maria är och hennes bakgrund.

Porträttfoto av Maria Lunell, institutionen för laboratoriemedicin.
Maria Lunell, institutionen för laboratoriemedicin. Foto: Christina Sundqvist

Vart har du arbetat innan du kom till KI?

Jag har arbetat på Medicinsk Teknik på Karolinska Universitetssjukhuset sedan januari 2000 som Medicinteknisk ingenjör.

Hur kom det sig att du valde att bli tekniker?

Teknik har alltid intresserat mig, så att utbilda mig till Medicintekniker var ett lätt val för mig.

Vad ser du mest fram emot med ditt nya jobb här i ANA Futura?

Jag tycker det är spännande med något nytt och att det är så olika arbetsuppgifter, både högt och lågt.

Vad tycker du om att göra på fritiden?

Jag tycker om att umgås med familj och vänner, "påta" i trädgården. Jag sjunger Barbershop i Rönninge Show Chorus och tävlar med kören. Nu i slutet av oktober reser vi till USA för att tävla i VM. Vi har tre VM guld sedan innan.

Om Maria

Familj: Man och två barn/unga vuxna.

Bor: I Vårsta.