Publicerad: 2023-09-06 14:57 | Uppdaterad: 2023-09-06 15:09

Välkommen Karin Vikström – ny kommunikatör på MedH

Den 28 augusti började Karin Vikström som kommunikatör på institutionen för medicin, Huddinge.

Karin Vikström kommunikatör på MedH
Karin Vikström, kommunikatör på MedH. Foto: Emma Karlsson.

Vad kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara?

Jag kommer att arbeta övergripande med institutionens kommunikation. Bland annat är jag redaktör för webben och nyhetsbrevet till institutionens medarbetare. Den som sitter inne på ett nyhetstips får med andra ord gärna höra av sig!

Var kommer du närmast ifrån?

Jag har jobbat som kommunikatör på Hörselskadades distrikt i Stockholms län, en länsorganisation inom Hörselskadades Riksförbund (HRF). Där har jag haft det övergripande ansvaret för distriktets kommunikation och bland annat jobbat med hemsida, nyhetsbrev, medlemskommunikation samt intressepolitiska delar, som debattartiklar och skrivelser till olika beslutsfattare. Jag var också med och arrangerade föreläsningar och planerade vår medverkan på olika mässor.

Vad ser du mest fram emot i din nya roll?

Jag ser fram emot att få ta mig an nya utmaningar som kommunikatör och att få skapa kommunikation kring spännande ämnen, som är nya för mig.

Vad gör du helst när du är ledig?

När jag är ledig umgås jag mycket med mina vänner och jag ägnar även en del tid åt träning. På vintern gillar jag att åka längdskidor och just nu har jag siktet inställt på att åka Vasaloppet i mars 2024.

Hur kommer våra medarbetare i kontakt med dig?

De får gärna kontakta mig via e-post till karin.vikstrom.2@ki.se eller via Teams.

Varmt välkommen till oss på MedH!