Publicerad: 2024-02-19 14:39 | Uppdaterad: 2024-02-19 14:44

Välkommen Andreas Eklund ny medarbetare vid ARC

Selfie tagen utomhus på vintern, ute i naturen.
Andreas Eklund. Foto: Andreas Eklund

Andreas Eklund är ny HR administratör och vikarie för Ellinor Lind under hennes föräldraledighet. Vi passade på att ställa några frågor till Andreas.

Vad ser du mest fram emot i din nya roll?

Jag hoppas att jag får utvecklas och lära mig en del kunskaper som jag inte fått ta del av än. Jag vill även fortsätta den personliga utvecklingen. Mitt mål är att fortsätta hålla en hög standard både för mig själv och för institutionen.

Lite kort om din bakgrund?

Jag tog examen från personalvetarprogrammet på Stockholms universitet i juni förra året där jag hade sociologi som inriktning. Jag har jobbat på institutionen ERG ungefär ett halvår innan jag kom hit.

Vad ägnar du dig helst åt när du inte jobbar?

När jag inte jobbar eller tänker på jobb så ägnar jag mig åt träning, yoga, fotboll osv.

Vilken är den vackraste plats du besökt?

Den vackraste platsen som jag någonsin varit på, skulle jag nog säga var i bergen i norra Vietnam. Jag backpackade och åkte omkring i Ha Giang-området.

Vilken bok läste du senast?

Jag läste en av Pascal Engmans böcker, vi gick faktiskt i samma gymnasieskola. Annars skulle jag rekommendera Kodnamn Pam, som kan inspirera människor att trots motgångar och olika förutsättningar i livet så kan man ändå lyckas så länge man har rätt mindset.