Publicerad: 2024-08-19 12:48 | Uppdaterad: 2024-08-19 12:48

Utdelning av handledarpriset för bästa förlossningsbarnmorska

Prisutdelning
Från vänster: Momentansvarig Lotta Herling, förlossningsbarnmorska Jannich Ludvigsen samt klinisk assistent Susanna Eriksson. Foto: Kerstin Jansson

Handledarpriset för bästa förlossningsbarnmorska delades ut av enheten för obstetrik och gynekologi i samband med terminsavslutningen för vårterminen 2024.

Studenterna som läste kursen moment reproduktion Huddinge under termin 10 på läkarprogrammet nominerade flera fantastiska barnmorskor. Jannich Ludvigsen mottog flest nomineringar.

En av studenterna, som valde att vara anonym, nominerade Jannich med motiveringen "För sitt inspirerande och pedagogiska sätt att handleda inte bara studenter utan även födande par. Han visar på en gedigen yrkesglädje och yrkesstolthet.”