Publicerad: 2024-02-06 07:55 | Uppdaterad: 2024-02-06 07:56

Uppdrag som klinisk assistent på Läkarprogrammets termin 4 eller 6

Institutionen för medicin, Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge, utlyser två uppdrag som klinisk assistent med tillsättning under våren 2024.

Uppdrag för klinisk assistent termin 4 eller 6 på läkarprogrammet.

Arbetsuppgifter

Som klinisk assistent på Institutionen för Medicin Huddinge kommer du att delta i kursledningens arbete med att planera, leda, genomföra, examinera och utvärdera undervisningen i första hand för kursen Medicinsk Diagnostik med Basvetenskaplig Integrering (MDBI) eller kursen Klinisk Medicin 2 (Termin 6). Du biträder kurs- eller momentansvarig som leder arbetet och du samarbetar med kursadministratörer, lärare och kliniska handledare och deltar i institutionens utbildningsaktiviteter och utvecklingsprojekt. Du håller en aktiv och fortlöpande kontakt med studenterna och deltar i olika undervisningsmoment. Du får en omfattande erfarenhet av undervisning, ges goda möjligheter till fortbildning inom medicinsk pedagogik och samlar pedagogiska meriter som är svåra få på annat sätt. Utrymme kommer också finnas för egen forskning. Det är enklare om huvuddelen av din kliniska verksamheten är förlagd till Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge, men inget krav.

Uppdragsform

Projektuppdrag på 40%, (huvudsakligen under terminstid + 2 veckor före och efter) med varaktighet ett år från 2024-08-14 eller enligt överenskommelse, med möjlighet till förlängning.

Datum för tillträde: efter överenskommelse.

Uppge (Dnr: 2-515/2024).

För upplysningar kontakta

Kvalifikationer

Sökanden skall vara legitimerad läkare och verksam inom de kliniker som bedriver undervisning under de aktuella kurserna. Det är en fördel om sökanden är forskningsaktiv vid institutionen.

Ansökan

Ansökan skall vara inkommen senast den 1 mars, 2024 till: Karolinska Institutet, Institutionen för medicin, C2:94, Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge, 14186 Stockholm, att: Josefine Berg. Märk ansökan med diarienummer: 2-515/2024.