Publicerad: 2024-02-06 07:55 | Uppdaterad: 2024-02-06 07:56

Uppdrag som klinisk assistent från augusti 2024 eller enligt överenskommelse

Institutionen för medicin, Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge, utlyser ett uppdrag som klinisk assistent från augusti 2024.

Uppdrag för klinisk assistent termin 5 på läkarprogrammet.

Arbetsuppgifter

Som klinisk assistent på Institutionen för Medicin Huddinge deltar du i kursledningens arbete med att planera, leda, genomföra, examinera och utvärdera undervisningen i första hand på Kursen Klinisk Medicin på Läkarprogrammets termin 5. Du biträder kursansvarig som leder arbetet och du samarbetar med kursadministratörer, lärare och kliniska handledare och deltar i institutionens utbildningsaktiviteter och utvecklingsprojekt. Du håller en aktiv och fortlöpande kontakt med studenterna och deltar i olika undervisningsmoment. Du får en omfattande erfarenhet av undervisning, ges goda möjligheter till fortbildning inom medicinsk pedagogik och samlar pedagogiska meriter som är svåra få på annat sätt. Utrymme kommer också finnas för egen forskning. Du behåller kontakten med din klinik då utrymme för klinisk verksamhet ingår. Huvuddelen av den kliniska verksamheten skall vara förlagd till Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge.

Om tjänsten

Arbetstid: Heltid. (Möjlighet till kliniskt arbete finns upp till 20% av en heltid)

Uppdragsform: Projektuppdrag med varaktighet ett år från 2024-08-14 eller enligt överenskommelse, med möjlighet till förlängning.

Datum för tillträde efter överenskommelse.

Uppge (Dnr: 2-516/2024).

För upplysningar kontakta

Kvalifikationer

Sökanden skall vara legitimerad läkare och verksam inom de kliniker som bedriver undervisning under kursen i klinisk medicin. Det är en fördel om sökanden är forskningsaktiv vid institutionen.

Ansökan

Ansökan skall vara inkommen senast den 1 mars, 2024 till: Karolinska Institutet, Institutionen för medicin, C2:94, Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge, 14186 Stockholm, att: Josefine Berg. Märk ansökan med diarienummer: 2-516/2024.