Publicerad: 2021-09-09 11:14 | Uppdaterad: 2021-09-09 11:20

Ta del av inspelningen från välkomstceremonin för nya studenter HT2021

Den 3 september arrangerade Karolinska Institutet två ceremonier för att hälsa alla nya studenter välkomna. Ceremonierna hölls på plats i Aula Medica i Solna och de nya studenterna kunde välja att ta del av ceremonin digitalt eller sitta i publiken på plats.

Nästan 400 studenter uppdelat på två ceremonier tog del av välkomstceremonin på plats i Solna och övriga valde att se ceremonin digitalt. Rektor Ole Petter Ottersen var på plats och hälsade studenterna varmt välkomna samt uttryckte sin glädje att äntligen kunna hälsa studenterna välkomna till campus. Vicerektor Annika Östman Wernerson var också på plats och delade med sig av sina bästa tips inför det kommande studentlivet. Ceremonin gav även studenterna information om de tjänster och verktyg som finns tillgängligt på KI för att göra livet som student både lite enklare och roligare. Bland annat innehöll det en rundtur av KI:s två fina gym som finns på campus Flemingsberg och i Solna. På plats var även en studentpanel som bestod av nuvarande KI studenter som delade med sig av sina erfarenheter av att vara studenter på KI. KI:s två studentkårer fanns även representerade under ceremonin och bjöd in alla nya studenterna att ta del av kårens alla kommande aktiviteter. Att ta vara på studentlivet och engagera sig på olika sätt var något som rekommenderades av både rektor, studentpanelen och de övriga deltagarna.

Missade du välkomstceremonin? Ta del av en inspelning av ceremonin nedan.